El. parduotuvės prekių asortimentas

Ar jau esate nusimatę, ką klientai galės įsigyti Jūsų el. parduotuvėje?

Turite idėją, kuo prekiausite? Kokios tai bus prekės, ar paslaugos? Planuojamas prekių kiekis?

Apgalvokite prekių kategorijas (svetainės medį). Nuo to priklausys, kaip lengvai klientams seksis naviguoti el. parduotuvėje ir rasti jų norimą prekę.

Skirkite dėmesio prekėms, jų aprašymui, nuotraukoms ir kitos reikalingos informacijos pateikimui. Jūsų klientai, pirkdami internetu, negali prekės paliesti, apžiūrėti gyvai, todėl turite stengtis įspūdį perteikti virtualiai. Daugeliu atvejų nuo prekės pateikimo detalumo priklausys, klientas pirks pas Jus, ar konkurentus.

Prekių kategorijų kūrimas

Lengva navigacija tarp kategorijų ir subkategorijų.

Kategorijų tikslas - suskirstyti prekes į segmentus pagal jų rūšį, ar aktualumą. Kategorijos turi suteikti galimybę klientui lengvai ir patogiai susirasti jo norimų prekių asortimentą.

Jeigu turite daug prekių ir kategorijų, leiskite klientams iškart peržiūrėti ir pasirinkti ne tik pirmo lygio, bet ir antro, ar trečio lygio, kategoriją. Taip klientai galės greičiau surasti juos dominančią prekę, užuot naršę po “motinines” kategorijas.

Naudokite prekių filtrus.

Kai suteiksite galimybę pasirinkti dominančią kategoriją, leiskite naudotis filtrais, kad klientai atsirinkti būtent tai, kas juos domina.

Pavyzdys: jeigu klientą domina raudonas vyriškas džemperis su kapišonu, suteikite galimybę pasirinkti džemperių kategoriją ir išsifiltruoti vyriškus, raudonus, su kapišonu. Kuo greičiau, patogiau ir lengviau klientas ras savo trokštamą prekę, tuo didesnė tikimybė, jog jis čia ir dabar priims sprendimą pirkti Jūsų elektroninėje parduotuvėje.

Dubliuokite kategorijas, jeigu to reikia.

Nebijokite tų pačių kategorijų ir prekių panaudoti skirtingose vietose, jeigu tai padės lankytojams rasti norimą prekę.

Pavyzdys: parduodate žaislinį elektra varomą automobilį BMW. Kokiai kategorijai jį priskirsite? Prekę galite priskirti žaislų berniukams kategorijai, elektrinių žaislų, 5-8 metų žaislų, ar dar kitoms kategorijoms. Jūs galite tik nuspėti kaip potencialūs klientai atėję į el. parduotuvę ieškos šios prekės. Todėl pasistenkite padidinti tikimybę sėkmingai ir lengvai rasti trokštamą prekę, nes tai gali būti tiesiausias kelias į pardavimus.

Kurdami kategorijas, mąstykite kaip klientas.

Prekių kategorijos elektroninėje parduotuvėje turi būti tokios, kokių nori klientas, o ne tokios, kokių norite Jūs, ar kokios yra Jums patogios.

Pavyzdys: prekiaujate buitinės technikos prekėmis, tačiau geriausiai sekasi parduoti televizorius. Jų kaina pas Jus konkurencingiausia, uždirbate iš jų daugiausia pelno. Jūsų tikslas turėtų būti dar labiau paskatinti televizorių pardavimus, leisti klientams greitai surasti norimą modelį: išskirkite televizorius į visiškai atskirą kategoriją (tačiau palikite ir bendrinėje), kad tik įėjus į el. parduotuvę, ji būtų aiškiai matoma ir lengvai pasiekiama, kad atėjusiam klientui pirkti televizorių, nereikėtų naršyti tarp buitinės technikos, elektronikos prekių, o galėtų iškart rinktis televizorių kategoriją.

Pasistenkite, kad prekių sąraše esančios prekės atrodytų tvarkingai.

Naudokite vientisą stilių - jeigu prekės nuotraukose yra baltame fone, naudokite visas nuotraukas, vaizduojamas prekės sąraše, tokio pat stiliaus. Nedėkite vienai prekei nuotraukos be fono, kitur su spalvotu fonu, o dar kitur - su fone esančiais pašaliniais daiktais, kitaip Jūsų puslapis atrodys kaip eBay skelbimų portalas. Rekomenduojame vaizduoti prekes baltame fone, jeigu yra galimybė - pateikite prekę iš visų pusių, kad klientai galėtų kuo atidžiau ją apžiūrėti.

Skatinkite komentuoti prekes ir jas reitinguoti

Tai suteikia pasitikėjimo preke ir pačia el. parduotuve. Klientai gali pasižiūrėti reitingą, pasiskaityti atsiliepimus ir būti tikri, kad įsigys gerą ir kokybišką prekę, bei nebus apgauti.

Pateikite prekių kainą.

Leiskite klientams prekių sąraše matyti prekių kainą, neverskite jų eiti į prekės aprašymą, norint tai padaryti. Taip suteiksite galimybę klientui greičiau rasti jo poreikius atitinkančią prekę.

Norėdami paskatinti klientus grįžti į el. parduotuvę ir apsipirkti pakartotinai, įsigyti papildomų prekių, leiskite jiems peržiūrėti “Naujienas”, t.y. naujai gautas prekes.

Prekių kūrimas


Prekės puslapis - tai svarbiausias puslapis Jūsų el. parduotuvėje. Būtent šiame puslapyje klientas priims sprendimą, įsigyti Jūsų siūlomą prekę, ar ieškoti kitur. Taigi prekės puslapiui turite skirti ypatingą dėmesį.

Tikėtina, jog prieš įsigydami prekę lankytojai peržiūrės vos keletą prekių puslapių, tačiau informacija, kurią jie ras, bus ypač svarbi:

  • Daugiau, nei 75% klientų prekės aprašymą vertina kaip ypač svarbų perkant prekę.
  • Papildomai, 98% klientų persigalvoja dėl prekės pirkimo neradę pakankamai informacijos prekės puslapyje.

Prekių pavadinimui naudokite raktažodžius.

Prekės pavadinimas padeda Jūsų klientams ir Google

Taip Google Jūsų puslapį geriau indeksuos, bei klientams bus suprantamiau.

Būkite kūrybiški.

Prekių tiekėjas pateikia ne tik prekių sąrašą su nuotraukomis, bet ir puikius aprašymus? Puiku! Tačiau atminkite, kad jeigu tie tekstai buvo publikuoti internete, jie jau yra ne unikalūs, taigi Google'as už tai nepaglostys.

Užuot pateikę tik nukopijuotą tekstą iš gamintojo puslapio, kurkite unikalų turinį, idealu - su reikiamu kiekiu raktažodžių geresniam SEO.

Nuotraukų kokybė ir vientisas stilius.

Fotografuokite prekes tuo pačiu stiliumi, apšvietimu, kampais. Atraskite savo prekių nuotraukų stilių. Nepagailėkite pinigų ir laiko kokybiškoms nuotraukoms. Patikėkite, tai atsipirks. Ką daryti, jeigu iš vienų gamintojų gaunate prekių nuotraukas su fonu, kitame be fono? Nuotraukų redagavimo programų pagalba pašalinkite foną, suvienodinkite spalvas ir apšvietimą.

Pasistenkite, kad klientai neturėtų klausimų.

Prekiaujate drabužiais? Informuokite kaip išsirinkti tinkamą dydį, pateikite dydžių lentelę ir rekomendacijas. Būtų puiku, jeigu prekių parašytumėte nuotraukose matomo modelio ūgį ir svorį. Taip klientas galės geriau suprasti, kokį dydį jam pasirinkti.

Turite įsijausti į kliento rolę ir apgalvoti, kokie klausimai jam gali kilti siekiant įsigyti prekę. Kuo daugiau klausimų kils ir nebus pateiktas atsakymas, tuo mažiau šansų, kad el. parduotuvės lankytojas taps klientu.

Atsiliepimai

9 iš 10 pirkėjų skaito ir pasitiki prekių atsiliepimais ir tiki jais labiau, nei asmenine rekomendacija. Taip pat, 7 iš 10 klientų ieško atsiliepimų ir komentarų apie prekę, kurią planuoja pirkti.

Klientai nori būti tikri, kad prekė bus kokybiška ir atitiks jų lūkestį, būtent todėl yra svarbu sueikti galimybę palikti atsiliepimus ir juos matyti.

Dažniausiai užduodami klausimai

Atsakome į dažniausiai mums užduodamus klausimus.

Taip, paleidus el. parduotuvę Jūsų pasirinktu pavadinimu (domenu) bet kada galėsite papildyti el. parduotuvę papildomomis prekėmis ir atlikti bet kokias kitas korekcijas.