Iš klientų, turinčių el. parduotuves, sulaukiame klausimų dėl lizingo finansavimo galimybių - ar verta juos įsidiegti ir kokia tikimybė padidinti pardavimus, siūlant įsigyti prekes išsimokėtinai.
Norėdami kuo tiksliau atsakyti į šiuos klausimus ir suteikti naudingos informacijos, kreipėmės į Inbank pardavimų grupės vadovą Donatą Mickų.
- Donatai, gal galėtum trumpai apžvelgti, kokie asmenys Lietuvoje naudojasi lizingo paslaugomis pirkdami el. parduotuvėse?
- Analizuojant šių metų pirmo ir antro ketvirčio duomenis su komanda pastebėjome, jog:
- Kaip manai, kodėl žmonės renkasi lizingo paslaugą? Jeigu žmogus perka prekę lizingu, ar tai reiškia, kad jis negali šios prekės įsigyti už ją sumokėdamas iškart visą kainą?
- Iš tiesų, galime paneigti mitą, jog lizingo paslaugomis naudojasi mažas pajamas uždirbantys asmenys. Pastebime, kad asmenys, uždirbantys 1000eur, turi daugiau lizingo sutarčių, nei uždirbantys 500eur/mėn. pajamų per mėnesį. Taip pat vis daugėja žmonių, kurie, uždirbdami daugiau, nei 2400eur, naudojasi lizingo paslaugomis, nors ir perka sąlyginai nedidelės vertės prekes. Beje, pastebim tendenciją, jog vis daugiau atsiranda klientų, kurie turi daugiau, nei vieną, lizingo sutartį.
- Kiek žinau, el. parduotuvės, pasirašiusios sutartį su lizingo bendrove, turi galimybę klientams siūlyti skirtingus lizingo pasiūlymus: ilgesnio ir trumpesnio termino; kai prekės, įsigytos lizingu, klientui pabrangsta arba be pabrangimo. Kas yra populiariausia? Ką rekomenduotum rinktis el. parduotuvių savininkams?
- Apie 60% visų sudaromų lizingo sutarčių yra be pabrangimo. Dažniausiai tai būna lizingas 3-10 mėn. laikotarpiui. Kadangi tai paklausiausias atsiskaitymo būdas, el. parduotuvės savininkams rekomenduočiau ruošti klientams pasiūlymus be pabrangimo iki 10mė. terminui.
- Ar skaičiavote, koks vidutinis pirkinių krepšelis yra perkant lizingu? Kiek jis kinta priklausomai nuo perkamų prekių kategorijos?
- Vidutinis pirkėjo krepšelis - 780eur. Bet jį stipriai didina saulės elektrinės. Taip pat prekių krepšelio vidurkiui didelę įtaką turi pardavėjai, kurie puikiai įvaldę “paketavimą”, t.y parduoda klientui kelias prekes ir tuo pačiu papildomas paslaugas. Ir čia lyderis yra “Kesko Senukai Digital”. Jų rekordas - viena lizingo sutartimi pardavė net 49 prekes, nors visas prekių krepšelis nesiekė 200eur. Klientui tiesiog buvo patogiau sumokėti už prekes 3 įmokomis be pabrangimo.
- Kokioms el. parduotuvėms rekomenduotumėte įsidiegti galimybę klientams atsiskaityti lizingu?
- El. parduotuvėms, kurių vidutinis pirkėjo krepšelis viršija 100eur būtų didelis privalumas suteikti galimybę klientams už prekes mokėti dalimis. Beje, pernai net 24% 18 - 65 m. amžiaus žmonės įsigijo bent vieną prekę lizingu.
Iš patirties ir klientų atsiliepimų, gal galėtum pasakyti, kiekįdiegus galimybę atsiskaityti lizingu statistiškai, padidėja pardavimai el. parduotuvėje?
Matome, kad parduotuvės, kurios aktyviai naudoja lizingą kaip vieną iš prekių apmokėjimo būdų, turi net 30% pardavimų lizingu nuo bendros apyvartos. O kai kurioms el. parduotuvėms įsidiegus mokėjimą dalimis, apyvarta paaugo iki 10%.
Aktyvuoti lizingo mokėjimo būdą verskis.lt platformoje galite el. parduotuvės administracinėje dalyje paspaudę “Nustatymai->Mokėjimo sąsajos”.
Jeigu norite platesnės informacijos apie Inbank lizingą, užpildykite šią formą ir su jumis susisieksime.