cyber-weekcyber-week 

Elektroninės parduotuvės kūrimas

Paskelbtas: 2021-09-03
Elektroninės parduotuvės kūrimas

Kai norėdavome įsigyti ką nors neįprasto prieš dvidešimt metų, reikdavo keliauti į didžiausias parduotuves ar turgavietę ir tikėtis, kad norimą prekę pavyks rasti ten. Dabar pakanka pakelti telefoną ar atsiversti nešiojamąjį kompiuterį ir visos pasaulio prekės pasiekiamos pirštų galiukais.

Sėkmingam verslui šiandien privalu įsikurti ne tik fizinėje, bet ir skaitmeninėje erdvėje. Internetinė parduotuvė padeda atvesti naujų klientų, be to, veikia kaip jūsų vizitinė kortelė. Atsidaręs jūsų elektroninę parduotuvę potencialus pirkėjas gali apžvelgti prekes ir paslaugas, sužinoti pristatymo terminus bei pamatyti kitų patenkintų klientų atsiliepimus. 

Elektroninė parduotuvė – ne prabanga, o būtinybė

Praėjo laikai, kai elektroninių parduotuvių kūrimas buvo prabanga, kurią sau leisdavo nebent didieji prekybos tinklai. Technologijoms tampant labiau prieinamoms, pigios internetinės parduotuvės taip pat tapo realybe. Dabar nesudėtingą, smulkiam verslui tinkamą sprendimą galima įsigyti vos už keliasdešimt eurų per mėnesį. 

Lietuviškos internetinės parduotuvės, spėjusios įsisteigti pastaraisiais metais, jau gali džiaugtis rezultatais: skaičiuojama, kad nuo 2019 metų apsipirkimų internetu skaičius Lietuvoje išaugo dvigubai, o apyvartos – trigubai. Žvelgdami į kitų šalių patirtį galime prognozuoti, kad augimas tęsis ir toliau. Perfrazuojant populiarų posakį, geriausias laikas įkurti elektroninę parduotuvę buvo vakar. Antras geriausias laikas – šiandien. Gera žinia ta, kad standartinę elektroninę parduotuvę sukurti galima labai greitai, o papildomas funkcijas ar išskirtinius dizaino sprendimus įdiegti vėliau, vystant veiklą ir atsižvelgiant į klientų lūkesčius.

Ar elektroninių parduotuvių kūrimas įmanomas savarankiškai? 

Internetinių parduotuvių kūrimas yra įmanomas ir prieinamas kiekvienam – yra sukurta daugybė mokamų ir nemokamų įrankių, padedančių tai įgyvendinti. Tačiau be tinkamų žinių ar specialistų pagalbos kurdami elektroninę parduotuvę rizikuojate, kad turėsite gražiai atrodančią, bet nefunkcionalią svetainę. Kokybiška el. parduotuvė susideda iš daugybės nematomų, tačiau būtinų elementų: sąsajų su sandėlio ir buhalterinėmis sistemomis, paieškos variklių optimizavimo, patogaus vartotojo krepšelio. 

Verskis.lt klientams atsakyti į klausimus, kaip atidaryti internetinę parduotuvę, padeda jau beveik 15 metų, tad apgalvota ir ištestuota kiekviena smulkmena: nuo techninio optimizavimo paieškos sistemoms iki papildomų funkcionalumų ir dizaino sprendimų. Naudodamiesi mūsų platforma ir patarimais elektroninę parduotuvę sukurti galite jau šiandien. Palikę jos techninį optimizavimą mums, patys galėsite užsiimti tuo, ką mokate geriausiai: kokybiškų prekių ir paslaugų suteikimu savo klientams. 

Ką daryti, jei sukurta el. parduotuvė neduoda rezultatų? 

Jei veikiant miesto gatvėje tenka konkuruoti tik su savo kaimynais, internete klientas gali rinktis iš tūkstančių panašias paslaugas teikiančių įmonių, įkūrusių elektronines parduotuves. Dėl to reikia ieškoti būdų, kaip pagerinti kliento patirtį ir apsipirkimo kokybę. Veikiame nuo 2008 metų, tad pastebėjome ne vieną smulkmeną, kuri gali tapti lemiama, pirkėjui naršant įvairias internetines parduotuves

Laiką taupantys klientai įvertins tokias funkcijas, kaip registracijos nereikalaujantis „vieno žingsnio“ pirkimo procesas, bei automatiškai, pagal įvestą adresą, užpildomas pašto kodo laukelis. O po to, jau užsakius prekę, labai naudinga funkcija – siuntų sekimo modelis, leidžiantis pirkėjui žinoti, kur yra jo laukiama siunta. 

Klientams, kurie jūsų e. parduotuvę pasiekia iš už ES ribų, pravers automatiškai pritaikomas 0% PVM tarifas, o pirkėjams, kuriems reikalinga sąskaita faktūra, ji gali būti automatiškai suformuojama ir nusiunčiama į elektroninį paštą. 

Ir, žinoma, atsižvelgiant į naujausias tendencijas, tiesiog privaloma kokybiškai veikianti jūsų elektroninės parduotuvės versija mobiliesiems įrenginiams. 

Įdiegę šias funkcijas į savo elektroninės prekybos svetainę, nepatirsite papildomų laiko ar pinigų sąnaudų, tuo tarpu lengvas ir patogus apsipirkimo procesas maloniai nuteiks klientą ir gali tapti priežastimi jam sugrįžti dar kartą. 

Kaip pasiruošti elektroninės parduotuvės paleidimui?

Internetinių parduotuvių kūrimas reikalauja ne tik techninių žinių, bet ir pastabumo. Kol parduotuvė dar nepaviešinta internete, rekomenduojame patikrinti, ar joje nėra šių dažnai pasitaikančių klaidų: 

  • Nepublikuojamos visos norimos prekių kategorijos arba kategorijose nėra atitinkamų prekių; 
  • Vidiniuose puslapiuose liko nereikalingos informacijos, „darbinių“ tekstų ar nuotraukų; 
  • Trūksta privalomų informacinių tekstų „Apie mus“, „Grąžinimo sąlygos“, „Pirkimo taisyklės“, „Privatumo politika“; 
  • Liko tuščių puslapių – juos reikia ištrinti arba paslėpti; 
  • Publikuojamos prekės be kainų, aprašymų ar fotografijų; 
  • Trūksta jūsų įmonės logotipo arba jis nekokybiškas. 

Įsitikinę, kad šios problemos jau „pagautos“, pabandykite apsimesti klientu (dar geriau – duokite išmėginti apsipirkimą šeimos nariui ar draugui) ir išbandykite, ar visi funkcionalumai tikrai veikia taip, kaip norite. Ar eina įsidėti norimas prekes į krepšelį? Ar veikia apmokėjimas? Ar jūsų elektroninė parduotuvė gerai atrodo tiek kompiuterio ekrane, tiek išmaniajame telefone? Jei į visus klausimus atsakėte „taip“, sveikiname: pradėkite elektroninę prekybą ir laukite pirmųjų klientų!

Sąsajos – kam jos reikalingos? 

Elektroninės parduotuvės kūrimo metu reikia apgalvoti ir galimas sąsajas. Kad e. parduotuvė veiktų kuo geriau, ją reikia susieti su įvairiomis pagalbinėmis sistemomis – tuomet ji veiks kokybiškai, automatizuotai ir suteiks daugiau naudų jums ir jūsų klientams. 

  • Sąsajos su populiariomis lietuviškomis buhalterinėmis sistemomis padės ne tik automatizuoti sąskaitų išrašymą, bet ir importuoti prekes į parduotuvę bei atnaujinti jų likučius. Galime jūsų internetinę parduotuvę susieti su šiomis buhalterinėmis sistemomis: „Rivilė“, „Agnum“, „Optimum“, „Monet.lt“, „B1“, „Pragma“, „Navision“, „Finvalda“, „Directo“, „Butenta“, „Euroskaita“ ir kitomis. 
  • Sąsajos su tiekėjais padės jums automatiškai formuoti užklausas tiekėjams, kai klientai įsigyja prekes jūsų parduotuvėje. Nuolat plečiamą potencialių tiekėjų sąrašą rasite čia
  • Sąsajos su bankais ne tik padės jums sutaupyti pinigų už gaunamus apmokėjimus, bet ir supaprastins kliento apsipirkimo procesą: juk daug paprasčiau norimą prekę tuoj pat įsigyti prisijungus prie savo naudojamo internetinio banko, nei keliauti per tarpininką ar atlikinėti pavedimą rankiniu būdu.